درياچه تار و هوير (قسمت دوم)

دریاچه تار و هویر در ۲۵ کیلومتری شهرستان دماوند در استان تهران واقع شده است. برای رفتن به دریاچه از دماوند باید به میدان فرامه برویم. و از آنجا به طرف روستای چنار شرق برویم. بیرون روستا به دو راهی می رسیم  راه سمت چپی که به طرف بالای کوه می رود را در پیش می گیریم. تا با جاده ای پر پیچ و خم و خاکی بعد از ۲۵ کیلومتر به دریاچه برسیم.

همچنین برای رسیدن به در یاچه می توان از ۳۵ کیلومتری جاده دماوند بطرف فیروزکوه بعد از پل راهدارخانه سمت چپ بطرف روستای مومج و هویر رفت. که ۱۵ کیلومتر آن آسفالت و ۲۰ کیلومتر دیگرش شوسه می باشد. که در حال تعریض و آسفالت کردن جاده هستند.

در دو راهی جاده فیروزکوه و هراز به اشتباه به جاده هراز رفته و قبل از پمپ بنزین نرسیده به امامزاده هاشم در منطقه مشاءراه را می پرسیم.

در بین راه ۵۰عدد نان لواش برای دو روز اقامتمان در دریاچه تار می خریم .

وبه طرف دماوند حرکت می کنیم .

حالا برای خوردن صبحانه در چشمه اعلا توقف کرده ایم.چشمه اعلا سرچشمه آبی زلال و سرد است که از دل کوه و از میان صخره ها بیرون می آید.

فاصله آن از شهر دماوند تقریبا ۵ کیلومتر می باشد. هئیت امنای چشمه اعلا انجا را بصورت محلی برای استراحت و تفریح خانواده ها درست کرده اند.

هر کسی چیزی به دست گرفت و به کنار چشمه رفتیم. آقای باقری بساط چایی را براه انداخت و حسین اقا هم سفره را پهن کرد وتا چایی آماده شد صبحانه را خورده بودیم.

%D8%B5%D8%A8%D8%AD%D8%A7%D9%86%D9%87%20%28%DA%86%D8%B4%D9%85%D9%87%20%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%20%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%88%D9%86%D8%AF%29%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%8A%20%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7%20%D8%A2%D9%82%D8%A7%D9%8A%20%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA%20%D8%B9%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D9%8A%D9%86%D9%8A

بعد از خوردن چایی ظرفها را شسته و وسائل را جمع کردیم و به راه افتادیم.

ساعت ۱۰صبح را نشان می داد که در شهر دماوند مقابل یک مغازه میوه فروشی توقف کرده و هر کسی چیزی می خرید. گوجه فرنگی و خیار و هندوانه و خربزه و موز و از همه مهمتر فلفل سبز خریدند.

این سفر نامه ادامه دارد...

مسعود

با سلام خدمت آقا رضای گل انشاالله سفر نامه خوبی از کار در بیاید. هنوز که ابتدا کار است اگر متنی که خواننده را به دنبال خود ببرد انتخاب کنید بهتر است در سطرهای اولیه عباراتی که به صورت ضمیر جمع پشت سر هم قرار گرفته متن را نا زیبا ساخته است .